I. Úvodní ustanovení
Tento organizační řád je základním předpisem obce Okrouhlá Radouň. Je vydán proto, aby:
- stanovil dělbu pravomocí a odpovědností mezi vnitřními organizačními jednotkami, tzn., aby upravil vnitřní organizaci v obci
- podrobněji specifikoval základní úkoly obce, které jsou pro obec stanoveny v zřizovací listině (statutu)
- vytvořil předpoklady pro správný výkon řídících vazeb v obci
- formou organizačního schématu jako nedílné součásti organizačního řádu srozumitelně všem zaměstnancům i externím uživatelům (např. kontrolní orgány) znázornil vzájemné vztahy podřízenosti a nadřízenosti mezi řídícími a výkonnými složkami v obci (organizační schéma je uvedeno v příloze tohoto řádu)
- definoval systém řízení, tj. řídící úrovně, poradní orgány, periodičnost porad.
II. Základní údaje a postavení obce
Dne 4.9.1990 vznikl zákonem č. 367/90 Sb.územní samosprávní celek Obec Okrouhlá Radouň jako samostatný subjekt(dále jen obec)
Sídlem obce je Okrouhlá Radouň čp.82. Obec je právnickou osobou a v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Za porušení svých závazků a jiných právních povinností odpovídá obec svým majetkem.
Obec mimo svou hlavní činnost neprovozuje hospodářskou činnost.
Pro zabezpečení své hlavní činnosti disponuje obec majetkem. K majetku má obec vlastnické právo. Nadřízeným orgánem obce je Krajský úřad – Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, České Budějovice.
Navenek zastupuje obec starosta, v jeho nepřítomnosti jeho statutární zástupce místostarosta. Dalšími orgány obce je zastupitelstvo obce. V obci jsou zřízeny dále finanční výbor, kontrolní výbor.
Chod obce je řízen tímto "Organizačním řádem", který je k dispozici všem zaměstnancům a kontrolním orgánům na OÚ Okrouhlá Radouň.
Obec je plátcem DPH, je plátcem daně z příjmů právnických osob.
Financování běžné činnosti obce je zajištěno zdroji z místních a veřejných rozpočtů, samotná obec se v rámci jednoho účetního období řídí schváleným rozpočtem příjmů a výdajů.
III. Organizační uspořádání, zajišťované činnosti
Interně není obec členěna na vnitroorganizační jednotky. Jednotlivé agendy se prolínají a navazují na sebe.
1. úsek starosty
- veškeré agendy související s výkonem starosty obce – řízení obce, právní agenda, vyřizování stížností,zaměstnanecká agenda,finanční kontrola, požární ochran, uzavírání smluv apod.
2. ekonomický úsek a správní úsek
- bezhotovostní i hotovostní platební styk, správa rozpočtu, rozpočtová opatření, výpočet mezd, účetnictví obce v souladu s platnými předpisy, bytové a nebytové hospodářství – nájmy a vyúčtování služeb, evidence majetku obce, vedení pokladny, evidence poplatků a vybírání, předpisné seznamy poplatků.
- Evidence obyvatel, přidělení čísel popisných a evidenčních, spisová agenda, archivace apod.
V. Orgány řízení
Nejvyšším orgánem řízení v obci je zastupitelstvo, které obec řídí v mezích daných Ústavou, zákonem o obcích a v intencích schváleného ročního rozpočtu a činností uvedených ve zřizovací listině. Starosta zastupuje obec navenek. Příkazy svým podřízeným uděluje buď ústně, ve složitějších případech písemně formou Nařízení starosty. Dalšími vnitropodnikovými normami sloužícími k řízení je pracovní řád, soubor směrnic účetní jednotky. Starosta je statutárním orgánem. Podepisování za obec se děje tak, že k vytištěnému či napsanému názvu obce se připojí podpisový záznam starosty. V jeho nepřítomnosti ho zastupuje místostarosta. Starosta svým podpisem schvaluje veškeré pracovněprávní úkony, dále veškeré plány, rozpočty, smlouvy, vystupuje jako příkazce operace, v souladu se zákonem o finanční kontrole.
Zásadní rozhodnutí pro řízení obce jsou přijímána na jednání zastupitelstva, jehož zasedání se koná dle potřeby, nejméně 1x za dva měsíce.
Zápisy z jednání zastupitelstva obce jsou k dispozici na OÚ Okrouhlá Radouň.
Tato směrnice nabývá účinnosti dnem jejího schválení ZO tj. dd.mm.RRRR.
Dne dd.mm. RRRR
starosta obce
František Kolář